pátek 5. dubna 2013

Co nemůže exekutor zabavit

V dnešním článku se nebudu věnovat právním věcem, co všechno exekutor nemůže zabavit. Na toto téma jsem našel pěkný článek na serveru penize.cz, takže snad ani nemá cenu to zde opakovat. Pro zajímavost dodám, že v zákoně není přesně stanoveno, co exekutor nesmí zabavit.

V tomto článku popíšu přesně to, čeho jsem byl svědkem u kamaráda v bytě.

Po vstupu exekutorů do bytu a legitimování se se začali chlapci rozhlížet po bytě. Využili momentu překvapení a ihned začali hledat peníze. Já s kamarádem jsme stáli jak opaření a v tu chvíli nevěděli, jak se máme chovat.

Asi po deseti minutách exekutoři usoudili, že nenajdou žádné peníze. Začali proto zabavovat majetek, který jim přišel pod ruku. Nejdříve oblepili počítače, monitory, televizi, vrtačku a všechny podobné věci, co lze hned odnést v ruce. Následovalo vybavení bytu - pračka, lednička a sporák. Na námitky, že bez sporáku a ledničky se nedá slušně žít, nereagovali.

U ledničky bych se na chvíli zastavil. Někde jsem četl, že když máte léky, které vyžadují být v chladu a temnu, potom vám ledničku zabavit nesmí. Proto doporučuji mít neustále léky v ledničce, i když je nepotřebujete. Pokud žádné podobné léky nemáte, tak si je přes známé obstarejte, minimálně byste neměli přijít o ledničku.

Dále bych protestoval proti zabavení sporáku a pračky. Bez těchto spotřebičů podstatně klesá životní úroveň. Zvláště když máte malé děti. Proto bych se písemně ohradil proti zabavení tohoto majetku (na postup se zeptejte právníka).

Jediné, co exekutoři neoblepili, byla postel a jídelní stůl se židlemi. Potom ještě nezabavili květiny, ložní prádlo, utěrky, ručníky a podobné vybavení bytu.

Jak sami vidíte, exekutoři zabaví téměř vše cenné a na vás je pak prokazování, že buď majetek potřebujete (viz lednička), anebo není váš. V každém případě doporučuju se na příchod exekutorů připravit.


3 komentáře:

  1. Jsem (dnes už bývalá) manželka povinného. Exekutoři mi ukradli můj majetek, i když jsem jim ukazovala účtenku o nákupu, ze které evidentně vyplývalo, že tato věc byla zakoupena ještě dávno před svatbou! Prý není na jméno, tudíž to není přesvědčivé!!! Jsou to zloději skrývající svoje chování za, bohužel velmi zlý, zákon.
    Milada

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, máte pravdu. Zákon je hodně špatný. Doufejme, že tvůrci (ČSSD) svoji chybu napraví. I když nevím, jestli na to mají vůbec intelekt...

      Vymazat
  2. mne pri exekúcii veľmi dobre poradili
    http://www.exekutordemesova.sk/zakony

    OdpovědětVymazat