úterý 26. března 2013

Satelitní města pod náporem exekutorů

Tak mě po dlouhé době zaujal nadpis u jednoho článku na novinkách, který zní "Exekuce a dražby svírají satelitní městečka". Ne že by byl článek nějak moc informačně bohatý, i když některé zajímavosti přinesl. Pojďme se na ně podívat.

Především počet nařízených dražeb, kdy loni jich bylo přes 14 000. V roce 2009 bylo pouze 6 350 dražeb. To je celkem slušný nárůst. Pro lidi, kteří mají volné finance, je to jistě vhodná doba k nákupu nemovitosti kolikrát na slušném místě. Spustu lidí ale bude obtěžovat okolí. Sám si totiž nedokážu život v satelitním městečku představit.

Druhá věc, která mě zaujala, je schopnost lidí splatit požadovanou částku i s dodatečnými náklady na exekuční řízení. A to z vlastní zkušenosti vím, že náklady na exekuční řízení jsou dost vysoké.

Osobně moc nechápu, proč tu částku plus náklady na řízení lidi platí. Vetšinou se musí dále zadlužit, nebo donutí zadlužit se své příbuzné. Tím tak zabavení majetku pouze oddálí. Nakonec stejně budou muset dům prodat, nebo opět na ně přijde exekutor. A podle článku se to i tak děje.

Já bych na žádné exekuce nečekal, ale dům prodal. Získané peníze bych použil na zaplacení dluhů, a pak bych se radoval, že jsem se exekutorům vyhnul. Pokud by mi zbyla další dlužná částka, domluvil bych si splátkový kalendář.

To je mnou navrhované řešení, jinou variantu nevidím. Za žádnou cenu bych se nesnažil nemovitost udržet.

Žádné komentáře:

Okomentovat