pondělí 25. března 2013

Bojíte se komunikovat se soudy?

Umíte komunikovat se soudy a podobnými institucemi? Nebo jak se cítíte, když vám někdo zavolá a představí se, že je z právní kanceláře? Překvapilo mě totiž, že hodně lidí se těchto institucí bojí. A já nevím proč.

Abych ale nebyl jenom za hrdinu, musím se přiznat, že volat na soud je docela zvláštní. Respektive měl jsem zvláštní pocit, když jsem dneska na krajský soud volal. Už samotné představování člověka na ústředně budí respekt. Nicméně pak následoval normální rozhovor, a musím říct, že ze strany soudu velmi vstřícný. Dodávám ale, že jsem volal kvůli nefunkčnosti emailů, takže pro tentokrát jsem se právním věcem vyhnul.

Dneska jsem zažil ještě jeden moment. Náhodou jsem byl přítomen telefonickému rozhovoru jedné známé, které volala sekretářka z nějaké advokátní kanceláře. Ta známá doslova zbělela a zbrkle začala něco koktat do telefonu. Po chvilce přepojila telefon nadřízené. Nedalo mi to a musel se zeptat, co se jí stalo. Odpověď byla jednoduchá. Nic. Jenom se strašně bojí právníků a soudů obecně.

Poradil jsem ji, ať tyhle negativní myšlenky vyžene z hlavy a přestane se bát právníků a soudů. A vám všem to radím taky. Nebojte se komunikovat s právníky nebo soudy. Můžete mít z nich respekt, ale nesmíte se bát. Ono totiž kolikrát je to tak, že právníci využívají momentu překvapení, a také zneužívají svoje postavení ve společnosti za účelem dostat z vás potřebné informace.

A ještě malá rada na závěr. Pokud jste nervózní a sedíte při telefonování, tak se postavte a choďte. Uvidíte, jak vám půjde hovor s druhou stranou snadněji.

Držím vám palce!

Žádné komentáře:

Okomentovat